Cena
150 000 Kč
1 300 000 Kč +
Karoserie
Výrobci
Palivo
Převodovka
Pohon
Velikost kufru
100 l
2 000 l +
Výkon
40 kW
320 kW +
Spotřeba
1 l
15 l +
Počet míst
1
8 +
Maximální rychlost
130 km/h
300 km/h +
Akcelerace
2 s
10 s +
Počet válců
2
12 +
Délka
1 200 mm
6 000 mm +
Výška
1 000 mm
3 000 mm +
Šířka
1 500 mm
2 200 mm +
Váha
800 kg
3 500 kg +
Přívěs
500 kg
3 500 kg +
Zobrazit vozidla

SUV - aktuální modely a ceny 2024

SUV (Sport Utility Vehicle) v překladu znamená sportovní užitkové auto, tedy kombinace sportovního vozu s terénním. Dnes se však toto označení používá hlavně pro auta s vyšší světlou výškou, často nemusí být vybaveny ani pohonem 4x4. Mohou často tahat celkem těžké přívěsy, mají taktéž relativně dost vnitřního prostoru včetně třetí řady sedadel. Jsou v poslední době velmi oblíbené, a to díky jejich kombinaci terénních a městských vlastností, bezpečnosti a komfortu.

Filtrovat
Seřadit dle:
Nejprodávanější
Škoda Karoq
cena od658 000 Kč
motor1.0 TSI 81 kW
Škoda Kamiq
cena od462 000 Kč
motor1.0 TSI 70 kW
Škoda Kodiaq
cena od1 050 000 Kč
motor1.5 TSI mHEV DSG 110 kW
Hyundai Tucson
cena od699 000 Kč
motor1.6 T-GDI 110 kW
Dacia Duster
cena od318 000 Kč
motorTCe 67 kW
Volkswagen Tiguan
cena od818 000 Kč
motor1.5 TSI OPF 96 kW
Peugeot 2008
cena od648 000 Kč
motor1.2 PureTech 100 74 kW
Ford Puma
cena od566 000 Kč
motor1.0 EcoBoost 118kW 92 kW
Renault Captur
cena od442 000 Kč
motorTCe 100 74 kW
Toyota RAV4
cena od750 000 Kč
motor2 129 kW
Seat Arona
cena od537 000 Kč
motor1.0 TSI 70 kW
KIA Sportage
cena od724 000 Kč
motor1.6 2WD 110 kW
Ford Kuga
cena od652 000 Kč
motor1.5 EcoBoost 88 kW
Peugeot 5008
cena od828 000 Kč
motor1.2 PureTech 130 96 kW
Citroën C3
cena od375 000 Kč
motorPureTech 100 74 kW
Volkswagen T-Cross
cena od596 000 Kč
motor1.0 TSI OPF 70 kW
Suzuki Vitara
cena od466 000 Kč
motor1.0 Boosterjet 82 kW
Hyundai Kona
cena od660 000 Kč
motor1.0 T-GDI Select 74 kW
Toyota C-HR
cena od875 000 Kč
motor1.8 Hybrid 103 kW
KIA Stonic
cena od390 000 Kč
motor1.2 62 kW
Volvo XC40
cena od909 000 Kč
motorT2 Essential 95 kW
Seat Ateca
cena od571 000 Kč
motor1.0 TSI 85 kW
Volkswagen T-Roc
cena od677 000 Kč
motor1.0 TSI OPF 81 kW

Pod zkratkou SUV se ukrývá anglický termín Sport utility vehicle neboli sportovní užitkové vozidlo.

Charakteristika SUV aneb výhody a nevýhody

Automobily tohoto typu jsou ur?eny do leh?ího terénu, nicmén? je m?žete potkat i na silních. Jejich ur?ení tak není zcela jednozna?né. Spojují v sob? práv? typické vlastnosti terénních voz?, se kterými je ale nelze zam??ovat, a sou?asn? i výhody automobil? silni?ních. Charakteristickým rysem je u nich p?edevším zv?tšení sv?tlé výšky a pohon všech ?ty? kol. Dále je SUV robustní, což znamená jednak zvýšení bezpe?nosti. Díky váze vozu však mohou být na druhou stranu následky st?etu s menším autem pro posádku druhého vozidla velmi závažné. Druhým podstatným kladem mohutnosti SUV je rozhodn? více prostoru. Skýtají tedy pro posádku více pohodlí. Standardn? pojmou šestici pasažér?, n?které modely jsou však i v?tší, což z nich ?iní ideální rodinný v?z. Na druhou stranu je pot?eba se smí?it s menším prostorem zavazadlovým, zvyknout si na obtížn?jší parkování s rozm?rným autem a vzít v potaz i jeho vyšší spot?ebu. Nemalé jsou i po?izovací náklady. Za SUV si zkrátka p?iplatíte. A hloub?ji do pen?ženky budete muset sáhnout také kdykoli pozd?ji, dráž vás vyjde servis i náhradní díly.

SUV suverénn? kralují sou?asnému trhu

I p?es popsané nevýhody prodeje SUV zejména v posledních letech stále vzr?stají a v hojné mí?e si je kupují dokonce i ženy, d?íve up?ednost?ující malá auta. Pro ?adu lidí je vlastnictví SUV dokonce i otázkou jakési spole?enské prestiže. V roce 2015 se tyto automobily dostaly na post v?bec nejprodávan?jšího typu na evropských trzích. Dominovali hlavn? zástupci kategie menších aut, která si jejich majitelé kupují práv? p?edevším kv?li bezpe?nosti, nikoli kv?li jejich využití v náro?n?jším terénu. Celkový podíl t?chto vozidel ?inil hned 38 %. Lídrem na sou?asném trhu jsou zejména automobilky Nissan a Renault. Tuzemská Škoda promluvila do tohoto segmentu se svým modelem Karoq výrazn? hlavn? v letošním roce. Novinka vyst?ídala Škodu Yeti. Její výroba byla ukon?ena po první generaci, nicmén? i tak se Yeti sta?il stát nejprodávan?jším SUV u nás. Nár?st prodej? SUV m?žeme patrn? o?ekávat i v letech následujících. Experti odhadují, že za nebývalým zájmem o tuto kategorii není pouze aspekt bezpe?nosti, ale také levné tankování i stále se rozši?ující nabídka model?. I pro b?žnou jízdu po m?st? také tato vozidla vykazují velmi dobrou dynamiku. Na tyto tendence reagují i sami výrobci a za?ínají nabízet terénní vozy jako t?ídve?ové kupé. Vítaným ekonomickým aspektem je pro automobilky i možnost získání vyšších marží než v p?ípad? vozidel nižší nebo nižší st?ední t?ídy.

Významné milníky v historii SUV

SUV však ani zdaleka nejsou ryze novodobou záležitostí. Prad?de?kem t?ch dnešních se stal Chevrolet Suburban, který byl zkonstruován již v roce 1935. Chlubit se mohl ?áste?n? d?ev?nou karoserií a rámovou konstrukcí. Uvezl až osm cestujících, nicmén? rádio, vytáp?ní a zadní nárazníky jste mohli získat teprve za p?íplatek. Jeho p?edch?dcem byl automobil, který m?l p?vodn? sloužit jednotkám Národní gardy. Dalším zásadním milníkem v historii se stal v roce 1970 Range Rover Classic s hliníkovým osmiválcem a dvoudve?ovou karoserií. Jeep Cherokee z roku 1984 se na pohled nijak nevymykal, nicmén? ve své dob? za?al v mnoha rodinách zdárn? vytla?ovat klasické sedany a kombíky. Rok 1994 pak p?ináší první kompaktní SUV – Toyotu RAV4. Ta se p?vodn? nem?la v?bec do sériové výroby dostat. Ve?ejností jí ale byla a je stále natolik fascinována, že z p?vodn? p?vodního konceptu ur?eného pouze pro autosalony je dnes na trhu již ?tvrtá generace tohoto vozu.

0
Porovnávač
TOPlist