Lexus představil nové NX - nabídne novou platformu, pohonné jednotky i multimédia
Lexus NX přichází v nové generaci, ve které mimo jiné nabídne poprvé i PHEV variantu s 306 koni, kompletně přepracovaná online multimédia na 14” obrazovce a inovativní asistenční systémy.
Pro Lexus představuje NX stěžejní model, a to zejména na našem trhu, kde jsou SUV velmi v oblibě. V současnosti je NX druhým nejprodávanějším modelem, v letošním roce se jich i přes končící generaci prodalo 195 kusů. I proto nová generace přichází s novinkami, na které jsme u Lexusu dříve nebyli zvyklí.
Nová platforma a motorizace
Novinka stojí na platformě GA-K, kterou známe z Toyot - je na ní postavená RAV4 nebo i Toyota Highlander. S nimi sdílí i motorizace - vrcholem je zmiňovaná verze 450h+, což v překladu znamená 306 koňový Plug-in hybrid s 4x4 a zrychlením na 100km/h lehce přes šest sekund a čistě elektrickým dojezdem okolo 60km, se kterým dosáhnete i na EL značky a tedy výhody s tím spojené. Druhou variantou je pak klasický full-hybrid již ve své čtvrté generaci s 242 koňmi a zrychlením na 100km/h za 7.7 sekundy. Zajímavá je též tažná síla - za nové NX ve všech variantách zapojíte až 1500 kg přívěs.
Nová platforma ale také znamená více místa pro cestující i náklad - i přes zástavbu baterií nabídne NX 500 litrů objemu kufru s nákladovou hranou zarovnanou s plochou zavazadelníku, což u konkurence bohužel není standardem. Pod ním nalezneme i přihrádku pro nabíjecí kabely, které musí mít někteří konkurenti uloženy nevzhledně v kufru. NX mimochodem nabídne i největší nádrž oproti svým prémiovým konkurentům - 55 litrů. Přítomnost baterií tedy na komfortu u NX není nijak poznat - je ale poznat na spotřebě, která se podle zastoupení automobilky u vybitého PHEV pohybuje okolo 7.5 litru - je to díky tomu, že dokáže po vybití baterií fungovat jako klasický full-hybrid.
Inovované asistenční systémy
V Lexusu zapracovali i na asistenčních systémech, a tak majitele potěší třeba i adaptivní tempomat bez příplatku, dále pak v základní výbavě najdeme i předkolizní bezpečnostní systém, asistent pro udržení v jízdním pruhu, automatická dálková světla nebo rozpoznávání dopravních značek. V pokročilé verzi dokáže Lexus nově upozorňovat i na provoz před vozidlem například při připojování se na hlavní silnici a také dokáže detekovat provoz okolo vozidla a znemožnit opuštění vozidla, pokud by posádce hrozilo nebezpečí - typicky třeba při vystupování do silnice (systém E-Latch).
Zcela nový infotainment
Velkou novinkou jsou také přepracovaná multimédia - Lexus vsadil ve vyšších výbavách na velkou 14” obrazovku, kde by starší systém nevypadal úplně optimálně, a tak byl i ten kompletně přepracován. Nabídne Full HD rozlišení, online připojení se všemi výhodami (aktuální provoz, počasí, emisní zóny) a hlavně konečně i moderní grafiku. Apple Carplay připojíte bezdrátově, Lexus slibuje i OTA aktualizace vozidla bez návštěvy servisu. Multimediální systém pro mě představuje jednu z největších novinek, na kterou se těšíme v rámci klasického týdenního testu.