Opel spouští prodej nové Corsy. Pořídit se dá pod 300 000 Kč
Nová Corsa si odbyla světovou premiéru na autosalonu IAA ve Frankfurtu nad Mohanem v září 2019 a byla čtenáři německého magazínu AutoBild zvolena „Firemním vozem roku“ ve třídě malých automobilů. To je sice chvályhodné, ale asi se shodneme na tom, že na našem trhu nejde o ocenění, ale o výbavy a ceny. A ty Opel nenastavil vůbec špatně!
Prodeje 4,06 metrů dlouhé a vždy pětidveřové Corsy začnou s úspornými zážehovými a vznětovými motory s výkonovým rozpětím od 55 kW (75 k) až po 96 kW (130 k).
Základní Corsu pořídíte už za 289 990 Kč. Za tuto částku dostanete vůz poháněný zážehovým tříválcem o objemu 1.2 litru s výkonem 75 koní, v jehož výbavě nechybí např. ESP, asistent pro rozjezd do kopce, čelní, boční a hlavové airbagy, varování před vybočením z jízdního pruhu, čtení dopravních značek, senzor únavy řidiče, varování před čelní kolizí, automatické brzdění s detekcí chodců, tempomat, výškově a podélně nastavitelný volant nebo třeba centrální zamykání s dálkovým ovládáním.
Opel je ovšem přesvědčen, že zákazníci budou volit spíše Corsu ve výbavě Edition, která za příplatek 10 000 korun přidává třeba i klimatizaci a 16“ kola. V základní výbavě jsou kola 15“.
Moderní technologie
Už dávno neplatí, že malá městská auta nejsou bezpečná a nabitá technologiemi, které byly ještě před nedávnem dominantou mnohem větších a drahých aut. Corsa dostala do vínku osmistupňový automat, odlehčenou konstrukci a Opel zapracoval i na tom, aby se řidiči za volantem dobře sedělo. Přepracován byl i podvozek auta či řízení. Řidič sedí o 28 mm níže než dříve, díky nižšímu těžišti nabídne vůz lepší jízdní vlastnosti i dynamiku.
Corsa také dostala adaptivní neoslňující světlomety IntelliLux LED® Matrix, které se vůbec poprvé objevují ve třídě malých vozů. Osm LED segmentů je kontrolováno čelní kamerou nejnovější generace s vysokým rozlišením, která přizpůsobuje světelný paprsek dopravní situaci a okolí. Nechybí ale také bezpečnostní asistenční systémy, jako například čtení dopravních značek či adaptivní tempomat či senzory chráněné boky vozu, nabízejí značný bezpečnostní bonus. Posledně zmíněný systém varuje v situacích, kdy jsou boky vozu ohroženy nárazem do překážky (zdi, sloupky, atd.) při manévrech v rychlostech do 10 km/h. Mezi další systémy patří senzory mrtvého úhlu a různé asistenty parkování (od parkovacího pilota až po 180° panoramatickou parkovací kameru na zádi). Systém udržování v jízdním pruhu se v Corse objevuje vůbec poprvé. Pokud detekuje nezamýšlené vybočení z jízdního pruhu, upozorní řidiče výstražným signálem a korekčním pootočením volantu.
Sportovní Corsa GS Line, komfortní Corsa Elegance
Corsa si za příplatek můžete dovybavit mnoha detaily, které přispějí k většímu pohodlí. Ať už je to vyhřívání volantu, které oceníte právě v těchto měsících nebo kožená sedadla s masážní funkcí. Nad základní verzí Corsa jsou dostupné tři vyšší stupně výbavy, každý zaměřený na jinou cílovou skupinu. Corsa Edition zahrnuje nejoblíbenější doplňky, Corsa Elegance je vybavena pro maximální pohodlí a Corsa GS Line přidává sportovní doplňky.
Corsa Elegance nabídneloketní opěrku s odkládací schránkou, sedačku spolujezdce nastavitelná v šesti směrech nebo třeba chromované ozdobné prvky. Sportovní GS Line zase hliníkové sportovní pedály, černé polstrování stropu a červený dekor přístrojového štítu nebo sportovní sedačky řidiče i jeho spolujezdce. Krom toho ale v autě nechybí plně digitální přístrojový štít, kožené čalounění či lakování v kombinaci dvou barev.