Opel modernizoval Astru. Nabídne ji s novými tříválci
Pokud byste se na model Astra podívali jak ve verzi před, tak po faceliftu, v rámci designu narazíte jen na minimum změn. To důležité se odehrálo hlavně pod kapotou, ale také v nabídce výbav. Po nahlédnutí do ceníku zjistíte, že základní verze je o něco dražší než před faceliftem. S tříválcem 1,2 Turbo, který je naladěný na 110 koní a pracuje s šestistupňovým manuálem, vyjde na 399 900 Kč. Pokud zatoužíte po kombi, připlatíte si 30 000 Kč.
Fakt, že je základní verze Astry dražší než před faceliftem, kompenzuje mimo jiné třeba vyšší výkon přeplňovaného tříválce. Upřímně ale nejde o žádnou extrémní částku, jde o asi 3000 Kč. Druhou možnou benzinovou motorizací je taktéž tříválec o objemu 1,2 litru, ovšem naladěný na 130 koní a další také tříválec, ovšem o objemu 1,4 litru o výkonu 145 koní. Ten pak pracuje jen s převodovkou CVT. Opel myslel i na milovníky dieselových agregátů a proto Astru nabízí s motorem 1,5 CDTI ve dvou výkonnostních verzích – 105 a 120 koní. I v tomto případě jde o tříválce!
Jen dvě výbavy
Většina automobilek se snaží zákazníkům nabídnout co možná nejvíc a tak je občas potřeba si na výběr nového auta a jeho výbavy vzít dovolenou. Ceníky jsou dlouhé a nepřehledné. Výjimkou jsou japonské automobilky, které nabízí většinou jen omezený počet výbav a Opel udělal to samé. Pro facelift Astry si připravil jen dvojici výbav s názvy Astra a Elegance. Už základní výbava je hodně zajímavá. Nabídne manuální klimatizaci, šestici airbagů, bluetooth, tempomat, multifunkční volant nebo infotainment se 7“ dotykovou obrazovkou, který podporuje Apple CarPlay i Android Auto. K tomu Opel přidal elektrické ovládání všech oken, elektrické ovládání a vyhřívání zpětných zrcátek a samozřejmě také dálkové odemykání auta.
Vyšší výbava přidává diodové světlomety, automatickou klimatizaci, velkou spoustu jízdní asistentů, doslova proslavené ergonomické sedadlo pro řidiče, které ocení hlavně ti s bolavými zády, částečně kožené čalounění, ale také kola z lehkých slitin.
Jistě víte, že se Opel spolčil s koncernem PSA, ovšem facelift Astry ještě nemá jeho motorizace. Jde ještě o auto, které bylo vyvíjeno pod taktovkou General Motors. Ovšem nová generace Astry, která přijde za dva roky, už bude vyráběna pomocí dílů, tedy i motorů skupiny PSA.