Renault Captur je v nové generaci dospělejší a přijde i jako plug-in hybrid
Už je tomu přes 6 let, kdy byla představena první generace Renaultu Captur. Tehdy byl trh malých SUV novinkou a Captur na něm prakticky neměl konkurenci a Renault tuto příležitost náležitě využil - Capturů prodal od té doby 1.5 milionu. Doba se ale mění a dnes má prakticky každá automobilka na tomto poli svého zástupce. Na to francouzský výrobce reaguje novou, dospělejší generací, která má na úspěchy první generace navázat.
Nový Captur je tak kromě přepracovaného designu o 11 cm delší, má o 2 cm delší rozvor a na zadních sedadlech přidává citelné 4cm na šířku a 1.7 cm pro nohy, kufr pak narostl na 536 litrů. Právě kvůli větším rozměrům nové generace se už v modelové řadě nepočítá s kratší verzí MPV Scénic - doba si prostě žádá SUV.
Bohatá je i výbava - už v základním “Zenu” najdeme pouze full LED světla a celý senzorový systém umožňuje nouzové brzdění s detekcí chodců a cyklistů, kontrolu bezpečné vzdálenosti, rozpoznávání dopravních značek a varování před opuštěním jízdního pruhu - to mu vysloužilo 74% za bezpečnostní asistenty v EuroNCAP, kde mimochodem v crashtestu v ochraně dospělých cestujících dosáhl mimořádných 96%. Škoda jen, že za parkovací senzory si vždy připlatíte - buď v rámci paketu “Pack Zen” za zadní parkovací senzory, nebo za “Pack Parking”, v rámci kterého jsou i přední senzory a kamera. Naopak velmi chválím Apple Carplay už v základní výbavě nepodmíněné navigací.
Nabídka příplatkové výbavy je přitom vcelku bohatá - s dostatečným rozpočtem si můžete dopřát adaptivní tempomat s asistentem pro jízdu v kolonách a na dálnici, 360° kameru, sledování mrtvého úhlu a spoustu dalšího.
U malých SUV je zvykem velká možnost personalizace a nejinak je tomu i u Capturu - 80 různých kombinací exteriéru, 15 interiéru a k tomu samozřejmě barevně volitelné ambientní osvětlení. V základní výbavě dostanete celkem typicky pro tuto třídu ocelová kola, nicméně ta jsou v provedení flexwheel relativně vzhledná a navíc rovnou v 17” provedení. Vzadu i v této generaci zůstaly bubnové brzdy, což na pohled sice překvapí, nicméně jízdně to není nijak poznat.
V této kategorii je celkem nezvyklá i plug-in hybrid varianta, která přijde o něco později. Základem bude 9.8kWh baterie, která by měla stačit na 45 km dojezdu, s verzí 4x4 se však nepočítá. Naopak se ale Captur dočká také verze 1.0 TCe s tovární přestavbou na LPG, kombinovanou s pětistupňovým manuálem.
U tradičních motorizací pak najdeme tři benzínové varianty TCe s 100, 130 a 155 koňmi, vcelku příjemně je pak nastavena cenovka i u naftové 115 koňové verze, která vyjde jen o 10 tisíc dráž než prostřední benzínová varianta. Základní cenovka je nastavena na 390 tisíc za TCe 100 Zen, s aktuálním zvýhodněním lze mít Captur s výkupovým bonusem od 365 tisíc včetně zimních pneumatik.