Mercedes představil elektrifikované třídy A a B. Ukáže je ve Frankfurtu

,

Současná vlna elektrifikace nebo rovnou elektromobility začíná nabírat více než reálné obrysy. Drtivá většina automobilek postupně do své nabídky zařazuje buď nějakým způsobem elektrifikované modely, nebo rovnou elektromobily, k čemuž je nutí jak současná móda, tak hlavně tlak úřadů na snižování emisí. To se projevuje i u značky Mercedes-Benz, která do Frankfurtu veze elektrifikovanou třídu A a B.

Modely této kategorie poznáte podle malého písmene e v názvu, přičemž spalovacím motorům zde sekunduje elektromotor s velkým lithium-iontovým akumulátorem. Dohromady by se tak dojezd modelů s označením 250 e měl čistě na elektřinu pohybovat kolem 70 kilometrů. Ale o jaký spalovací motor jde? Možná budete docela překvapeni. S elektromotorem totiž spolupracuje čtyřválec o objemu 1,3 litru, který Mercedes vyvíjí společně s Renaultem a najdete ho třeba v Dacii Duster.

Naladěn je na výkon 160 koní a točivý moment 250 Nm. K těmto hodnotám je ale potřeba připočíst ještě také výkon elektromotoru, který je 102 koní a jeho točivý moment, který je maximálních 300 Nm. Dohromady se tedy dostáváme na zajímavou hodnotu 218 koní a 450 Nm.

Vzhledem k tomu, že jsou obě třídy přeci jen trochu rozdílné, je rozdílné i jejich zrychlení nebo dojezd. Ačkoliv mají pohonnou jednotku totožnou, Áčko zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,6 sekundy, třída B pak 6,7 sekundy. Obě auta ale mají maximální rychlost elektronicky omezenou na 230 km/h, což je více než dostačující. Obě auta mají také omezenou maximální rychlost pro čistě elektrický režim a to na 140 km/h.

A protože půjde o plug-in hybridy, jistě vás zajímá, jak je to s nabíjením a elektrickým dojezdem. Ten by dle metodiky NEDC měl být do maximálně 77 kilometrů, ale WLTP mluví o maximálně 69 km. Realita pak asi bude ještě o něco nižší. Baterie má kapacitu 15,6 kWh a v rychlonabíjecí stanici se do plné kapacity nabije za 25 minut.

České zastoupení ještě nezveřejnilo ceny pro náš trh. To se ale změní po autosalonu ve Frankfurtu. Třída A se pak na trh dostane o něco dříve a to jak ve verzi sedan, tak hatchback.

Akční nabídky

Rivalové

Mazda 3
Cena od635 900 Kč
Palivamild-hybrid
Převodovkaa, m
Pohon4x4FWD
Výkon90 kW - 137 kW
Maximální rychlost197 - 216 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace10 - 10 s
Ford Focus
Cena od665 900 Kč
Palivadiesel mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon85 kW - 114 kW
Maximální rychlost190 - 208 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
KIA Ceed
Cena od444 980 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 118 kW
Maximální rychlost183 - 210 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
Hyundai i30
Cena od439 990 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon81 kW - 117 kW
Maximální rychlost187 - 210 Km/h
Spotřeba5 - 5 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Subaru Impreza
Cena od650 000 Kč
Palivabenzín mild-hybrid
Převodovkaa
Pohon4x4
Výkon84 kW - 110 kW
Maximální rychlost180 - 192 Km/h
Spotřeba6 - 6 l/100km
Akcelerace12 - 12 s
Fiat Tipo Hatchback
Cena od531 900 Kč
Palivadiesel benzín mild-hybrid
Převodovkaa, m
PohonFWD
Výkon74 kW - 96 kW
Maximální rychlost191 - 208 Km/h
Spotřeba4 - 5 l/100km
Akcelerace11 - 11 s
0
Porovnávač
TOPlist