Hyundai Kona - specifikace, motory, výbava
Další nový hráč na poli malých SUV je od korejské automobilky Hyundai. Bude konkurovat vozům jako je Nissan Juke, Mazda CX-3 nebo nedávno představený Citroen C3 Aircross.
Dočkat bychom se měli také plně elektrické verze, a to na konci roku 2018. Bude mít trochu jinou pohonnou jednotku než současný Ioniq a Hyundai by rád dosáhl dojezdu téměř 400km na jedno nabití. Lišit se bude také baterie, která kvůli vyšší hmotnosti bude muset mít větší kapacitu. Kona tak bude jedním z 15 modelů této automobilky, které společnost plánuje elektrifikovat do konce roku 2020. Deset z nich by mělo být dostupných i v Evropě.
Design
Zepředu Kona koncepcí trochu připomíná Juke. Disponuje také dvěma úrovněmi světel, s čímž přišel i nový C3 Aircross. Celkově však Hyundai v rámci svého designového jazyka zvolil spíše agresivnější vzhled, který je podtrhován několika různými barvami, které na vzorovém modelu lze nalézt. Křiklavou barvu karoserie doplňuje černá střecha a dvě různé barvy plastů, které vozu dodávají terénnější vzhled. Celkově bude však Kona velmi variabilní a mělo by být celkem jednoduché si ji nakonfigurovat tak, abyste stejnou nepotkávali na každém rohu.
Terénnější však nebude pouze vzhled - Kona na rozdíl od zmiňovaného Citroenu nabídne také pohon všech kol, i když je samozřejmě otázka, kolik lidí si tento pohon pro "městské SUV" ve finále zvolí.
Interiér
Kabina vychází z modelu i30, měla by však nabídnout měkčí plasty a po vzoru zevnějšku křiklavější barevné prvky s širokými možnostmi doplňků na míru. Najdeme zde i bezdrátové nabíjení telefonu a také moderní technologie Android Auto i Apple Carplay. Dobrým doplňkem je také HeadUp displej, který poskytne důležité provozní informace aniž byste museli přestat sledovat vozovku.
Motorizace, pohon a převodovka
Kona bude k dostání s jedním dieselovým motorem a dvěma benzínovými, k dispozici bude i verze 4x4 a samozřejmě i automat, který bude zajišťovat dvouspojková převodovka podobná koncernovému DSG. Jednotky budou mít výkon od 120 koní v jednolitrovém benzínu až po velmi slušných 177 koní a Hyundai chce auto ladit jako kompromis mezi komfortem a sportovní jízdou, čímž se také liší od zmiňovaného Citroenu, který sází na komfort. Objevit u dealerů by se Kona měla už v listopadu.