Ford S-MAX a Galaxy dostaly facelift. Jsou teď mnohem modernější
Ford u obou modelů vsadil hlavně na konektivitu a vyšší komfort. A rozhodně si myslíme, že se mu to povedlo. Oba modely, tedy S-MAX a Galaxy jsou dostupné ve výbavových stupních Titanium a ST-Line. Titanium poznáte snadno a na první pohled díky novým předním sedadlům, které jsou seřiditelné v neuvěřitelných 18 směrech. A nejde jen tak o nějaké reklamní řeči, kterými by snad Ford chtěl zákazníky oslňovat. Pod jejich výrobou je prý dokonce podepsána organizace Aktion Gesunder Rücken, tedy v překladu „Kampaň za zdravá záda“, ve které se angažují zdravotníci, specializovaní na pohybový aparát.
Krom toho se v případě modelu S-MAX budou moci zákazníci rozhodnout mezi pětimístným a sedmimístným provedením, Galaxy disponuje sedmi sedadly vždy. Právě v tomto modelu může být třetí řada sedadel opatřena elektrickým ovládáním, samozřejmě za příplatek.
Konektivita FordPass Connect
Že vám výše zmíněné nic neříká, Pojďme to napravit. FordPass Connect je součástí standardní výbavy obou modelů a jde vlastně o Wi-Fi hotspot až pro deset zařízení. Aby tento systém mohlo využívat až 10 různých zařízení, je ale potřeba mít staženou aplikaci FordPass. Následně pak můžete zjistit polohu vozu, zkontrolovat hladinu paliva nebo třeba interval do další výměny oleje. Přes aplikaci je také možné ovládat na dálku zámky dveří, nebo verzi s automatickou převodovkou vzdáleně nastartovat, aniž by se ale kdokoli dostal dovnitř.
Oba modely pak díky tomuto systému mohou upozorňovat na blížící se nebezpečnou situaci. Řidič tak může o potencionálním riziku, třeba případné nehodě a koloně před ním, vědět ještě před tím než zareagují bezpečnostní senzory auta. Tento bezpečnostní pomocník navíc nezávisí na navigaci, pracuje s průběžně aktualizovanými daty od společnosti HERE Technologies, která je shromažďuje od úřadů, složek záchranného systému i z jiných vozidel připojených do cloudu.
Příjemnější řazení a celkem výkonné motory
Ovšem není to jen o omlazeném interiéru a nových technologiích. Důležité také je, co najdeme pod kapotou. Oba modely tam mají ukrytý nový agregát 2.0 EcoBlue, který automobilka dodává ve variantách s nejvyšším výkonem 150 koní nebo 190 koní, popřípadě v provedení Bi-Turbo o výkonu 240 koní. Zákazníci budou moci volit ze dvou druhů převodovek, to v závislosti na výbavě a motorizaci. Manuál je šestistupňový a automat zastupuje osmistupňová skříň.
Právě v kombinaci s automatem Ford přidává také nově naladěný adaptivní tempomat s funkcí Stop&Go, který samočinně udržuje odstup od vpředu jedoucího auta. Navíc, a to oceníte hlavně ve městě v kolonách, je takto vybavený Ford schopen sám brzdit do zastavení a následně se znovu rozjet. Jen takové zastavení a stání nesmí přesáhnout tři sekundy.