Přepracovaný Citroen C4 Cactus 2018 - komfort v hlavní roli
Citroen představil nový vylepšený C4 Cactus pro rok 2018, který oproti ostatním malým SUV vsází spíš na komfort než na sportovní vlastnosti.
Na první pohled si lze všimnout mnohem subtilnějších gumových částí "AirBumps" na boku vozu, které jsou nyní jen v dolní části a jsou designově propojené s plasty v dolní části vozu. Změnou prošla také přední maska, která zachovala tři řady světel, z nichž vrchní s denním svícením Citroen vizuálně propojil s logem značky. Celkově tak design působí mnohem celistvěji. K nepoznání je pak zadní část vozu, kde jsou kompletně přepracovaná světla i nárazník, který má nově průduchy směrem od kol. Díky tomu působí vůz širší než předchozí generace. Jediný designový prvek, který zůstal zachován je střešní spoiler lehce přesahující přes zadní okno.
Komfort
Francouzská automobilka se pyšní patentovanou technologií PHC ("Progressive Hydraulic Cushions"), díky které prý bude jízda hladká jako na kouzelném koberci. Celkově je vůz orientován hodně na komfortní jízdu, čehož jsou důkazem i sedadla ze speciální velmi husté pěny, díky kterým budou i dlouhé trasy velmi pohodlným svezením. Mají dobré vedení, v základu je nastavení bederní opěrky, výškové nastavení sedadel i nastavení volantu ve dvou směrech. Zapracovalo se také na izolaci, tlustší jsou i skla a více materiálu bylo použito i na podlahu i strop.
Interiér
V interiéru vládne minimalismus, jehož středem je velký displej, zaujmou také zvláštní "háčky" ve dveřích. Použité materiály působí luxusním dojmem, v nabídce bude i panoramatická střecha. Díky tvaru vozu je zde také hodně místa nad hlavou a na svou třídu velký kufr - 358 litrů, resp. 1170 při sklopených sedačkách.
V interiéru pak najdeme veškeré moderní technologie, které můžete potřebovat - online navigace, Carplay, Android Auto, MirrorLink a 12V i USB zásuvky na dobíjení mobilních přístrojů.
Personalizace
Stejně jako u předchozí generace, i zde bude spoustu možností jak si nakonfigurovat unikátní vůz - na výběr je z 9 barev a 4 různých barevných paketů, což dělá dohromady 31 různých unikátních kombinací, a to nepočítáme 5 různých variant litých kol.
Novinka nabídne také velké množství asistenčních systémů jako je automatické nouzové brzdění, rozpoznávání rychlostních limitů i automatické parkování.
Motorizace
Cactus si nese motory z minulé generace, jedinou avšak velmi podstatnou změnou je příchod silnější benzínové varianty 1.2 s 130 koňmi, které doplní 110 a 120 koňové varianty. Později v roce 2018 bychom se měli dočkat i 120 koňového naftového agregátu spojeného s automatem, který doplní základní 100 koňový diesel.
Celkově tak Cactus pokračuje v udávání nového směru v oblasti SUV, který vítáme. Nové generace bychom se měli dočkat v prvním čtvrtletí následujícího roku.