Peugeot 5008 vstupuje na český trh ve velké parádě, ale o jeden trumf přišel
Nový Peugeot 5008 vstupuje na český trh jako inovativní vůz, který nastavuje nová měřítka v segmentu C-SUV. Peugeot se zavázal stát se 100% elektrickou značkou a s modelem E-5008 pokračuje v rozšiřování bezemisní produktové nabídky. V nabídce bude i benzínová hybridní jednotka e-DCS6. Nový Peugeot 5008 se vyznačuje aerodynamickou siluetou a elegantním designem s dynamickými tvary a rozměry 479 cm na délku, 189 cm na šířku a 169 cm na výšku. Interiér nabízí 21" plovoucí panoramatickou obrazovku , sedmimístné uspořádání, velmi pohodlná sedadla a spousta moderních výbavových prvků.
Model E-5008 je jediným 100% elektrickým SUV, které nabízí prostornou kabinu pro až sedm cestujících a elektrický dojezd až 664 km. V rámci nabídky jsou k dispozici tři plně elektrické varianty: s výkonem 210 k, 230 k s dlouhým dojezdem a 320 k se dvěma elektromotory a pohonem všech kol. Inovativní platforma byla navržena tak, aby nabízela nejlepší výkon ve své kategorii z hlediska dojezdu, doby dobíjení (80 % za 30 minut, nabíjecí výkon až 160 kw), jízdních vlastností a služeb konektivity. V nabídce jsou také dva stupně výbavy, Allure a GT, s různými volitelnými pakety. Kromě plně elektrických variant nabízí Peugeot také hybridní variantu E-DCS6, která kombinuje elektrický motor s benzínovým motorem, nabízí 136 koní a poskytuje tak další možnosti pro ekologickou jízdu bez obětování výkonu. Tento hybridní systém zajišťuje flexibilitu pro uživatele, kteří preferují kombinaci elektrické mobility s tradičním pohonem. Velkým trumfem, o který 5008 přišla, je naftový motor.
Nový model 5008, vyrobený výhradně ve francouzském Sochaux, ukazuje flexibilitu platformy STLA Medium, se svým rozvorem 290 cm (o 6 cm delším než předchozí model) a celkovou délkou 479 cm (o 15 cm více než u předchozí generace), což zajišťuje mimořádný prostor pro cestující. Praktické uspořádání interiéru umožňuje až sedm pohodlných sedadel s výjimečným prostorem a velkým zavazadlovým prostorem. Zavazadlový prostor v pětimístné konfiguraci má objem 748 litrů, při sedmi místech 259 litrů a při dvoumístné konfiguraci až 1 815 litrů. Systém Easy Access usnadňuje přístup do třetí řady sedadel, což zvyšuje pohodlí pro všechny cestující.
Nový Peugeot 5008 rovněž nabízí více než 40 jízdních asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu a automatického řízení. Je vybaven systémem AQS (Air Quality System) pro monitorování kvality vzduchu a za příplatek i systémem Clean Cabin pro filtraci znečišťujících látek.
Krátkou jízdou s novou elektrickou verzí jsme mohli ověřit, že nová podvozková platforma působí vyspěleji než předchozí, obří 21 palcový displej umístěný nad volantem je skutečně unikátní a zdá se, že bude docela dobře fungovat. Peugeot opět trochu doladil svou architekturu i-Cockpit s tím, že na středové konzole je nyní ještě více uklizeno a více místa. Příjemné zůstává ovládání malým volantem, vzdušnost interiéru i bohatá nabídka vnitřního prostoru. Pokud vás zajímá zkušenost s novým hybridním ústrojím, tak to jsme mohli otestovat v létě odcházející verzi vozu Peugeot 5008