Nový Peugeot 308 vypadá skvěle a nabídne i naftový motor

,

Předchozí generace už má na krku pěkných pár křížků a tak bylo na čase na modelovou obměnu. Na úspěšné tažení minulé generace, která se stala Autem roku v roce 2013 a celkem se jí prodalo přes 7 milion kusů, navazuje nový model, který jsme měli možnost vyzkoušet při prvních jízdách v okolí Prahy. Nový model už se stihl probojovat mezi finalisty Auta roku 2022, mimochodem jako jediný model s termickým motorem. Je obvyklé, že nové modely jsou větší, než jejich předchůdci a tak i nová 308 trochu narostla. Prodloužila se hlavně délka, rozvor je delší o 55 mm (na 2675 mm) a celkově nyní měří na délku 4367 mm (o 114 mm). Přínos prodlouženého rozvoru pocítí jak cestující na zadních sedadlech, tak jejich zavazadla. Objem kufru narostl na 412 litrů.

Autor: Peugeot

Pod kapotou nabídne nová 308 poměrně rozsáhlou nabídku pohonných jednotek. V rámci klasických spalovacích motorů nabídne Peugeot svůj benzínový tříválec PureTech o objemu 1,2 litru o výkonu 81 kW (110 koní) a 96 kW (130 koní), případně je možno sáhnout po čtyřválcovém dieselu BlueHDi o objemu 1,5 litru a výkonu 96 kW (130 koní). Motory lze kombinovat s manuálním šestikvaltem nebo osmistupňovými automaty s hydrodynamickým měničem. Kromě toho jsou v nabídce plug-in hybridní modely se 180 resp 225 koni, které pohání turbomotor 1.6 PureTech kombinovaný s elektromotorem, který bere energii z baterie se zhruba 10 kWh využitelné energie. Obě verze mají ujet v čistě elektrickém režimu cca 60 km (WLTP). Hodnota maximálního točivého momentu je identických 360 N.m., díky němu nabídnou zrychlení z nuly na sto kolem 7,5 vteřiny.

Autor: Peugeot

Peugeot se pyšní opravdu bohatou příplatkovou komfortní a bezpečnostní výbavou ve které najdeme třeba LED-matrix světla, adaptivní tempomat s držením v pruhu, varování na projíždějící vozy při vyjíždění z parkovacího míst a spoustu dalšího. I nadále zůstává značka věrná své architektuře i-Cockpit s malým volantem a velkým 10 palcovým displejem nad ním. Druhý displej stejné velikosti pak sdružuje ovládání klimatizace, navigace, radia. Úplnou novinkou jsou ovladače i-Toggles, které umožní konfigurace nejrůznějších rychlých voleb. To vypadá velice zajímavě, neboť je možné předvolit prakticky libovolné nastavení, včetně konkrétní teploty v kabině nebo konkrétního kontaktu z telefonu. Na většině propagačních materiálů naleznete vyobrazený vůz krásné zelené barvy. Tato barva 308 opravdu sluší a je navíc bez příplatku, takže ji budeme vídat i na silnicích, protože bude určitě nejčastější.

Autor: Peugeot

Svezli jsme se krátce s modelem s motorem 1.2 PureTech s manuální šestistupňovou převodovkou a 130 koni. První pocit za auta je pozitivní, 308 umí udělat opravdu dojem. Velmi se zlepšila kvalita materiálů, displeje mají velmi jemnou a kontrastní grafiku, kamerový systém vozu je rychlý a kontrastní. Tady je obrovský skok. Pohonná jednotka není zcela nová, ale nová je převodovka s krátkými drahami. Řadí se s ní příjemně, motor reaguje velmi statečně i od nižších otáček a těch 130 koní je zcela určitě dostatečný výkon pro tento typ vozu. Předchozí generace byla kritizována za méně místa pro kolena zadních pasažérů, to se teď změnilo a před koleny je místa dostatek.To je bezpochyby zásluha delšího rozvoru náprav. Zvětšil se i objem zavazadlového prostoru na 412 litrů. Ten zůstal zachován i v případě plug-in hybridní verze, kterou jsme se také svezli. Ta umožní především tichou jízdu na elektrický proud a když dojde energie v bateriích máme pod kapotou stále hybridní pohon, nabídne nabídne okamžitou reakci na plynový pedál. Na druhou stranu model je výrazně dražší a těžší. Ta vyšší váha je znát, protože rozdíl mezi 1360 kg vážícím model s 1.2 a zmíněným plug-inem je kolem 300 kg a to není málo. Na delší dobu by byl popis nového multimediálního systému i tlačítek i-Toggles - multimediální je zcela nový s možností konfigurace vlastních widgetů na jednotlivé obrazovky. To by mohlo vyřešit tradiční potíž s klimatizací jejíž ovládání je právě přes tento displej. I-Toggles by mohli pomoci v tom, že nejčastější operace budou mít svou klávesovou zkratku s velmi konkrétním úkolem.

Autor: Peugeot

Peugeot počítá že příští rok doplní motorovou paletu ještě elektromobil, který by měl využívat novou technologii baterií a být schopný ujet přes 400 km ze své 56 kWh baterie. Peugeot začíná s modely s akční cenou 490 Kč za benzínovou dvanáctistovku, nejlépe vybavené plug-in verze vyjdou něco přes milion korun. Více detailu poskytne tradiční týdenní redakční test.

0
Porovnávač
TOPlist