Nový Peugeot 208 - nově se svižným hybridem, ale v základu stále za dobré peníze
Měli jsme možnost vyzkoušet faceliftovaný model Peugeot 208. Změny jsou viditelné i zvenku, ale hlavní změny se odehrály pod kapotou. Nyní je totiž tento nejmenší model francouzské značky dostupný i s novým hybridním pohonem. Změn dostal také elektrický pohon, který je nyní úspornější a výkonnější. 208 si zachovává kompaktní rozměry a elegantní vzhled a nové LED světlomety a zadní světla s 3D efektem dodávají vozu sportovní vzhled. Měli jsme možnost řídit vrcholnou variantu GT, na silnici umí zaujmout především v limetkové barvě, označované jako žlutá Agueda.
Zůstává originální palubní deska s 3D i-Cockpitem a 10palcovou dotykovou obrazovkou. Změn doznal infotainment, ale také kvalita zobrazení kamer, která je teď špičková. Jízdně 208ka zůstává i nadále velmi pohodlná, podvozek je naladěn především na komfortní jízdu. Řízení je citlivé s malým volantem možná až moc. Na běžných silnicích překvapí dospělostí, úrovní cestování i akustickým komfortem. Jakmile se situace zhorší mají už velká, 17 palcová kola trochu práce s podvozkem malého vozu. Především v elektrické verzi. Za pro změnu působí v zatáčkách jistějším dojmem díky nízkému těžišti.
Velkou novinkou je pohonná jednotka označována Hybrid e-DCS. Spalovací motor je spojen se šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou. V ní je umístěn synchronní elektromotor s permanentními magnety, který dosahuje špičkového výkonu 21 kW (28 k) a točivého momentu 55 Nm. Energii čerpá z baterie umístěné pod předním sedadlem. Díky tomu je zachován celý objem zavazadlového prostoru. Jízdně se to zdá jako ideální pohon. Na plyn reaguje velmi ochotně, okamžitý nástup síly elektromotoru skvěle doplňuje pocit z řízení malého agilního auta. Rychlosti převodovka sází bez přerušení tahu, motor nevytáčí a využívá síly elektromotoru. Na rekuperovanou energii zvládne 208 pohyb po městě několik set metrů. Ale na nějaké další dojmy jako spotřeba je bude třeba týdenního testu.
Základní benzinové verze pořídíte už od 380 tisíc Kč, hybridní verze startuje na 495 tisíc Kč a nabízí dvě výkonové verze. Pro ty, kteří preferují elektromobilitu, je tu plně elektrická varianta s cenou od 770 tisíc Kč. Peugeot 208 se v řadě zemí Evropy drží mezi nejprodávanějšími vozy, a tak jeho úspěch je pro automobilku důležitý. Z prvních jizd můžeme říct, že povedené auto díky hybridní jednotce ještě výrazně dospělo a těšíme se na týdenní test.