Citroen C5 Aircross Hybrid na českém trhu
Automobilka Citroen uvedla na český trh vrcholný kousek své produkce a to model C5 Aircross s plug-in hybridní technologií. Kombinací spalovacího motoru 1.6 PureTech 180 a elektrického motoru 80 kW poskytuje tento plug-in hybrid kumulovaný výkon 225 k a okamžitý točivý moment 320 Nm. Síla se přenáší na přední kola osmistupnovým automatem e-EAT8. Tento vůz byl představen na letošním bruselském autosalonu, a nyní je již možné objednat jej v České republice za akční cenu od 895 000 Kč. V ceně vozu je i prodloužená značková záruka EssentialDrive na 5 let nebo 60 000 najetých kilometrů.
Nové moderní SUV Citroën C5 Aircross nabízí širokou škálu špičkových podpůrných prvků řízení – celkem 20 technologií zvyšujících komfort na palubě a bezpečnost a usnadňujících řízení bez ohledu na vnější podmínky. Jde zejména o Highway Driver Assist, systém autonomního řízení 2. stupně.
C5 se chlubí dojezdem 55 km v čistě elektrickém režimu díky bateriím o kapacitě 13,2 kWh. Nabíjení zabere od 2 hodin s volitelnou nabíječkou až po 7 hodin ze standardní zásuvky. Baterie jsou umístěny pod zadními sedadly. Došlo tedy ke zmenšení palivové nádrže, nicméně zástavba baterií nijak neomezuje místo pro cestující ani zavazadla. Zavazadlový prostor má objem od 460 do 600 litrů v závislosti na poloze sedadel a je tedy největší v segmentu hybridních C-SUV a jeden z nejlepších v tomto segmentu, bez ohledu na použitý typ motoru. Hlavní výhody vozu jsou tedy značky EL s možnosti parkovat na zónách v Praze, možnost naprogramovat vychlazení nebo ohřátí vozu v daný čas a tichý a bezemisní provoz ve městě.
Při prezentaci vozu byly k dispozici i vozy k prvním testovacím jízdám. Díky tomu, že jsme zrovna nedávno měli C5 na test s naftovým motorem mohu konstatovat, že ten přesun k tichému a pružnému hybridnímu pohonnému ústrojí C5 náramně prospěl. Je skvělé mít kdykoliv k dispozici okamžitě reagující jednotku, která umí fungovat v hybridním nebo čistě elektrickém režimu. Kromě toho je v nabídce i režim Sport, ale to prostě nejsou vody, kde by se Citroen chtěl etablovat, protože motor v těch vyšších otáčkách už nemá tu okamžitou pomoc od elektromotoru. Potěší možnost eSafe, která umožňuje odložení spotřeby elektrické energie a v cílové destinaci je tak možnost mít dostatek energie pro čistě elektrickou jízdu. V palubním menu přibyla jedna nová sekce, která se týká právě parametrů plug-in hybridního vozu - jako spotřeba, plánování nabíjení, nebo plánování vyhřátí/vychlazení vozu a také zmíněná možnost uchování energie. Citroen C5 si zachovává svůj unikátní měkkoučký podvozek, díky zesíleným dvojitým sklům i nevídané ticho na palubě. To jej může dělat, společně s novým, velmi tichým, pohonem ideálního kandidáta pro někoho kdo hledá extrémně pohodlné auto s tichým projevem a velmi originálním vzhledem. Automobilka připravila i lákavé možnosti operativního leasingu.