MG HS 1.5 TGI - velké SUV s malou cenou. Kdo z konkurence se má začít bát?

,

Otestovat nové auto od nové automobilky je poměrně vzácný okamžik. Ona se sice značka MG pyšní anglickým “since 1924”, ale realita je samozřejmě taková, že na testovaném modelu HS nic z roku 1924 nenajdete. Jde o nově vyvinutý model čínské automobilky SAIC, která sto let starou britskou značku koupila. Ale to není tak podstatné jako to, jak takové velké SUV za velmi zajímavých 600 tisíc jezdí. Proto jsme tady. Tak jdem na to.

Před námi stojí model HS v základní výbavě, v obyčejné stříbrné barvě, na kolech se základním rozměrem 17 palců. Tyhle tři atributy většinou autům na kráse nedodají a jinak tomu není ani u MG. Autu sluší mnohem více modrá nebo červená barva. Na druhou stranu menší kola s pneumatikou s vyšší bočnicí jsou zárukou toho, že cestovní komfort bude spíše lepší než horší. Co se týče designu, tak je to samozřejmě subjektivní záležitost, ale zepředu se nelze ubránit inspiraci mazdou. Těmi kulatými a fluidními tvary je design celkově o pár let pozadu oproti evropské konkurenci. I ten přerušovaný pásek denních LED světel jako by vypadl z oka autům o generaci zpět. A chromové kliky dveří jsou tradičním způsobem, jak design dohnat zdobností. Ale zezadu se mi MG docela líbí. Se svými 4,5 metry se v rámci českého rybníku přesně trefilo mezi Karoq a Kodiaq, ale hlavně je HS stejně dlouhé jako velmi populární Hyundai Tucson. Troufnu si říct, že ten bude největším sokem. Při popisu exteriéru MG ještě pochválím překryté prahy i to, že v západních zemích už je k dispozici facelift, který HS velmi příjemně doladil a dovybavil. 

Beru za kliku a usedám do kožených sedadel. Před sebou mám relativně konzervativní interiér s příjemným volantem a dvěma displeji. K těm lze mít pár výhrad. Ten před řidičem nenabízí žádné možnost nastavení, použitý font není úplně nejvhodnější, protože si lze snadno splést číslo 1 s číslem 7 a obecně to, že nenabízí možnost zobrazení klasických ukazatelů je trochu škoda. Ale rychlost ukazuje, otáčky, teplotu, palivoměr i data z palubního počítače ukazuje, takže svůj účel splní. Ukazuje dokonce hodnoty tlaků, takže HS je vybaveno aktivním měřením TPMS. Díky kšiltu displeje si u něj nemůžu stěžovat na malý kontrast, tak jako si budu stěžovat u toho centrálního. Tam by mi ani nevadilo to, že nenabízí moc funkcí, ale vadí to, že na jeho matném skle (které je ale výbornou ochranou proti otiskům prstům) není na ostrém světle vidět, co je na něm zobrazené. Ale jinak i v této verzi najdete CarPlay a Android Auto, takže ani tady mu funkčně úplně nemám co vytknout. 

Jinak uvnitř nalezneme až překvapivě kvalitní materiály, všude, kde se člověk dotýká, jsou měkčené plasty, které dobře vypadají. Výtku mám k materiálu hlavice řadící páky a použití lesklých černých plastů na středové konzoli. Ale v rámci té ceny, je to asi pořád dobré. Jdeme dál. Sedí se mi dobře, sedadlo řidiče je elektricky nastavitelné, má i bederní podpěru, sedáky jsou příjemně dlouhé, takže tady asi bez připomínek. MG HS nepřekvapí nabídkou prostoru na zadních sedadlech, tam je místa snad až moc. Překvapí možnost naklápět opěradla a překvapí i kvalitní provedení prostřední loketní opěrky s držáky nápojů. Základní objem kufru nabízí rozumných 463 litrů. Pokud netoužíte po rezervním kole, využije se obří místo, které zbylo po něm a kufr se zvětší až na parádních 580 litrů. 

Tlačítkem probouzím čtyřválcový turbomotor o objemu 1.5 litru. Ten disponuje výkonem 119 kW a točivým momentem 250 Nm v širokém spektru 1 500 - 4 400 ot./min. Dle výrobce s ním HS zrychlí na stovku za 9,7 vteřiny a řekne si 7,4 litru na sto km dle normy WLTP. Zajímavé. Aktuálně jde o jediný nabízený motor, který můžete mít i s dvouspojkovou převodovkou. Tak už pojedeme.

První metry pozitivně překvapí. Auto působí velmi měkce, měkká je spojka a rozjezdy jsou hladké a plynulé. Hladce působí motor, který nemá skokový náběh turba a hezky se sbírá i z velmi nízkých otáček. Měkké tlumiče na vysokých pneumatikách velmi dobře tlumí nerovnosti a v autě je překvapivé ticho. Ty měkké přední tlumiče občas nechají předek několikrát zhoupnout. Někdy je to příjemné, někdy ne. Motor krásně táhne, obyčejně stačí řadit kolem 2,5 tisíc otáček. To se vám odvděčí jednak tím, že motor není vůbec slyšet, a jednak tím, že se pohybujete s rozumnou spotřebou, klidně kolem 6 litrů. Na dálnici pak motor točí 2,8 otáček. Kdybych měl být na MG HS hodně přísný, tak řeknu, že mi vadil lehký přenos vibrací od motoru do volantu, který právě na té dálnici už je malinko znát. Ale neumím si moc představit, že by to někomu v této kategorii vadilo. A tím v této kategorii myslím aut pro ty, kteří hledají především pohodlí. A to MG nabízí v první řadě. I v druhé řadě. Na dálnici se také může hodit tempomat, jeho páčka je však schovaná pod volantem, není prakticky vidět a je třeba se s ní naučit manipulovat poslepu. 

Tenhle odstavec by se mohl jmenovat trápení. Asi největší trápení jsem měl s něčím, co výrobce nazývá “digitální klimatizace”, ale ve skutečnosti má na mysli “manuální klimatizace na digitálním displeji”. Naše tradiční stížnosti, že ovládání automatické klimatizace je schováno v palubním systému, je často umlčeno tím, že teplotu si nastavím jednou a pak na ni moc sahat nemusím. Ne tak tady. Tradiční posuvníček od “modré do červené” vyžaduje občasné změny dle venkovních podmínek. Tenký nastavovací proužek je jako ke vzteku je umístěn v dolní části displeje, zatímco celý displej je prakticky prázdný. Na jeho okraji jsou pak malé ikony směru a způsobu ventilace. Tohle teda není moc dobré. Naštěstí mohu pro návrat na navigaci použít přednastavené tlačítko na volantu. To tu situaci docela zachránilo. Druhé trápení jsem měl s předními parkovacími senzory. V testovaném voze se aktivovaly až po zařazení zpátečky. A to je u předních senzorů trochu potíž. Když dojíždíte popředu k překážce, senzory ani nepípnou, ani se na displeji nezobrazí indikace vzdálenosti. Jako by tam nebyly. Až když zařadíte zpátečku, začnou ječet a zobrazí se indikace, že jste u překážky příliš blízko. V tu chvíli začnou fungovat a dají se použít. Občas navíc vydávají při couvání falešný poplach. Je to asi softwarová záležitost, možná dokonce jen konkrétní kousek. A třetí trápení bylo řazení rychlostí, které sice šlo lehce, ale občas se stalo, že tam rychlost nezapadla a bylo jí potřeba trochu pomoci.

Musím říct, že MG HS příjemně překvapil. Kromě ovládání klimatizace a nespolehlivých předních parkovacích senzorů není nic moc, co bych mu vytknul. Z pohledu běžného motoristy nabízí řadu výhod. Je velmi tiché, motor je skvěle pružný, rozumně úsporný. HS skvěle tlumí nerovnosti ale za cenu (na můj vkus) moc houpavého podvozku. Zajímavá je i základní záruka na vozidlo, která je 7 let nebo 150 tisíc km. A to vše můžete mít kolem 600 tisíc Kč. To je velmi dobrá cena, a pokud bude nižší než zavedené modely, může být zajímavá. Jen Hyundai Tucson momentálně začíná na 580 tisících Kč. 

Plusy

  • rozumná cena
  • vnitřní prostor
  • zavazadlový prostor
  • komfort jízdy
  • pružný motor

Mínusy

  • až moc houpavý podvozek
  • ovládání manuální klimatizace
  • chyby předních parkovacích senzorů

Akční nabídky

0
Porovnávač
TOPlist