Volkswagen opravdu plánuje nový kabriolet. Bude to SUV T-Roc
Pamatujete si na to haló, které před pár lety způsobil Range Rover, když představil model Evoque bez střechy? Chvíli to vypadalo jako žert, ale nakonec se ukázalo, že myšlenka SUV ve verzi kabrio není zas tak zcestná. Zákazníků se pár našlo, obzvlášť v přímořských oblastech. Ve šlépějích této značky se rozhodl jít Volkswagen. Nutno říct, že trochu překvapivě.
Ten se rozhodl, že ve Frankfurtu představí zatím jen koncept modelu T-Roc, tedy malého SUV, právě ve verzi bez střechy. Reakce na to byly úsměvné. Hodně hlasů pak tvrdilo, že u konceptu také zůstane. Ovšem, všichni se pletli. Volkswagen už ohlásil, že nový kabriolet vznikne a na trh by se měl dostat nejpozději koncem roku 2020. Novinka dostane látkovou skládací střechu, která bude ovládána elektronicky. Její stažení nebo naopak natažení by mělo být otázkou maximálně devíti sekund a manipulovat s ní půjde až do rychlosti 30 km/h.
Volkswagen už také prozradil, s jakými motorizacemi nový T-Roc bez střechy nabídne. Půjde jen o dvojici motorů, oba zážehové a přeplňované. První je litrový tříválec o výkonu 116 koní, který bude spárován s šestistupňovou přímo řazenou převodovkou. Druhým motorem je „jednapětka“ o výkonu 150 koní, ke které je přidána sedmistupňová dvouspojková převodovka.
Taktéž výbavy budou dvě. Konkrétně Style a R-Line. První jmenovaná je dle značky orientována na design a individualitu zákazníků. Druhá je zase sportovně zaměřená a projevuje se jak v interiéru, tak v exteriéru. Krom toho výbava R-Line znamená také sportovní, tedy tužší podvozek, lepší reakce řízení díky ostřeji nastavenému posilovači, který umí reagovat na zvolený jízdní styl.
Novinka bude prakticky neustále online, což je pro dnešní, především mladší řidiče velké plus. Bude potřeba si ale připlatit za nejnovější informační a zábavné systémy s jednotným označením MIB3. Systém má integrovanou SIM kartu a veškeré informace promítá na displej s úhlopříčkou 8 palců. K tomu Volkswagen za příplatek nabídne také takzvaný Digital Cockpit, tedy digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 11,7 palce. Konkrétní ceny jak samotného auta, tak jednotlivých výbav nebo příplatků budou ale zveřejněny buď přímo na autosalonu, nebo začátkem příštího roku.