Toyota představila novou generaci modelu Yaris. Nabídne ji i jako hybrid
Pokud byste hledali definici pojmu jedno z nejznámějších malých městských aut, odpovědí by vám byla Toyota Yaris. Jen před pár dny tentomodel automobilka představila už ve své čtvrté generaci a pro tu si připravila řadu celkem podstatných změn.
Yaris IV stojí na platformě GA-B, která je vyvinutá pro malá auta. Patří pod architekturu s označením TNGA, kterou tvoří pět různých platforem, na kterých jezdí také vozy značky Lexus. GA-B je technicky lepší, ale zároveň levnější. Yaris má díky ní snížené těžiště, lepší tuhost karoserie, ale třeba i lepší, respektive nižší pozici za volantem. A co se té tuhosti týče, Toyota tvrdí, že u Yarisu je nejlepší z celého segmentu. Architektura TNGA a nová platforma dovolila designérům se trochu odvázat. Auto je i na pohled velmi nízké, zároveň má ale delší rozvor než předchozí generace a také kratší převisy.
Toyota chce s Yarisem cílit na mladší zákazníky, kteří se nejčastěji pohybují ve městech, kde je problém zaparkovat. Proto je v nové generaci auto opravdu krátké, ale designově odvážné a mladistvé. Je dobře, že se designéři nebáli i několika ostrých linek a hran, které malému autu moc sluš. Ovšem, jsme si vědomi toho, že design je věcí subjektivní a co se líbí nám, rozhodně nemusí oslovit vás.
Interiér čtvrté generace modelu Yaris je jednoduchý, přehledný a na nic si nehraje. Toyota zapracovala na zpracování i použitých materiálech, ale prim zde hraje jednoduchost. To rozhodně není špatně! Většina ovladačů se přesunula na dotykovou obrazovku multimediálního systému.
Zajímavá nabídka motorizací
V tuto chvíli mluví Toyota o třech motorizacích, přičemž v každém případě půjde o benzinové jednotky se třemi válci. Jak jistě čekáte, základní nabídku pokryje litrový tříválec. Sekundovat mu bude tříválec o objemu 1,5 litru a také hybridní tříválcová soustava. U prvních dvou jmenovaných jde o klasické motory, které už z nabídky automobilky Toyota znáte, ale hybridní motor je novinkou.
Jde o agregát s objemem 1,5 litru, jehož předlouhou jsou větší motory Toyoty, které najdete třeba v modelu Corolla nebo RAV4. Spalovací jednotce v tomto případě sekundují lithium-iontové baterie. Automobilka toho zatím o tomto agregátu mnoho neprozradila, ale tvrdí, že nový hybrid bude o 15 % výkonnější než jeho starší verze, z čehož se dá odhadnout možný výkon 115 koní.
Kromě nového hybridu Yaris do vínku dostal také řadu nových bezpečnostních asistentů. Další podrobnosti, technická data všech pohonných jednotek a hlavně ceny Toyota prozradí prý později. Výroba Yarisu začne v polovině příštího roku ve Francii. Pak se jistě dozvíme víc.