První jízdní dojmy z Renaultu Arkana E-Tech - SUV-kupé za hubičku?
V březnu uvedla automobilka Renault na trh elegantní SUV-kupé Arkana, nyní doplňuje nabídku o hybridní pohonnou jednotku označovanou jako E-TECH a mild-hybridní jednotku TCe 140. Kombinace SUV a kupé bylo dosud výsadou prémiových značek, Renault uvádí tento tvar karoserie jako první mainstreamový výrobce a k tomu navíc láká na zajímavé ceny. Navíc s novými generacemi svých vozů nastavil laťku kvality materiálů i zpracování velmi vysoko, a tak je určitě na co se těšit. Po prvních jízdách můžeme potvrdit, že vůz se povedl a nabídne kombinaci velmi dobrého svezení s nízkými provozními náklady.
Arkana se pyšní rozměry 4 568 mm délky při rozvoru 2 720 mm. Nabízí tak dostatek místa pro posádku i jejich zavazadla, byť 480 litrů u varianty E-Tech není hodnota z největších. Se světlou výškou 200 mm nabízí tolik populární snazší nastupování a lepší rozhled, který kombinuje se vzpřímeným posazem. Uvnitř najdeme podobnou architekturu a rozvržení interiéru, které Renault představil v Cliu a používá ji i Capturu.
Nově jsme měli možnost svézt se variantou E-TECH 145, což je full-hybrid kombinující atmosférickou 69 kW šestnáctistovku s elektromotorem (36 kW) a startér-generátorem (15 kW), které ukládají rekuperovanou energii do 1,2 kWh baterie. Výrobce slibuje dojezd v plně elektrickém režimu až 3km. O sladění třech motorů se stará multimódová převodovka se zubovými spojkami, s dvěma převody pro elektromotor a čtyřmi pro spalovací agregát. Výsledkem je kombinovaný výkon 105 kW (145 koní), ale hlavně až 80% jízdy čistě na elektrickou energii a výsledný pozitivní dopad na spotřebu. Arkana E-TECH Hybrid dokáže v plně elektrickém režimu vyvinout rychlost až 75 km/h. Tento pohon, byť s o 2 kW slabším motorem jsme již testovali v Renaultu Clio. U Arkany se výrobce chlubí spotřebou 4,9 - 5,1 ve WLTP režimu. Hybridní ústrojí nejvyšších úspor dosahují ve městech, kde se na udávané spotřeby často lze bez problémů dostat. Tak uvidíme, jak si Arkana povede. Plnohodnotný týdenní test vám přineseme v srpnu.
Jako alternativu k hybridnímu motoru E-TECH 145 nabízí Renault Arkana také benzínový motor 1.3 TCe spojený s 12 V systémem mikro hybridizace. Po verzi TCe 140, která je k dispozici od března, přichází Arkana s druhým, silnějším benzínovým motorem. Motor o objemu 1.3 litru má výkon 158 k, spotřebuje pouze 5,7 l/100 km(7) při emisích 130 g CO2/km. Konkrétním přínosem této 12 V mikro hybridizační technologie je snížení průměrné spotřeby až o 8 %.
S cenami od 620 tisíc Kč nabídne Arkana velké a moderní SUV se 140 k motorem s automatickou převodovkou. Příplatek za hybridní ústrojí je rozumných 20 tisíc Kč. Nejvyšší výbava R.S. line s hybridem tak stojí aktuálně 778 tisíc Kč, co je cena více než zajímavá.