Peugeot nabízí celou řadu elektrifikovaných dodávek, umí i 3 isofix sedačky vzadu
Elektrifikace se nevyhnula ani menším dodávkám od Peugeotu - osobní Rifter a užitkový Partner lze objednat ve verzi s 100kW elektromotorem a 50 kWh baterií, která nabídne dojezd až 275 km podle WLTP.
Peugeot e-Rifter
Nový elektromobil Peugeot e-Rifter si zachovává všechny výhody verze se spalovacím motorem, pro kterou jsou u zákazníků oblíbené, zejména pokud jde o prostornost a modularitu. Kromě toho však umožňuje vjezd do bezemisních center měst s omezeným přístupem. Jeho prostorný a technologický interiér, vybavený novým digitálním sedadlem řidiče PEUGEOT i -Cockpit®, je připraven splnit všechna očekávání budoucích uživatelů.
Peugeot Rifter je postaven na modulární platformě EMP2 (Efficient Modular Platform), která je schopna pojmout motor s libovolným zdrojem energie. Nabízí 100% elektromotor o výkonu 100 kW. Maximální točivý moment je 260Nm a je k dispozici ihned po nastartování pro okamžitou reaktivitu. Motor má nulové vibrace, je tichý a eliminuje řazení rychlostních stupňů, nevypouští žádný zápach a samozřejmě žádné emise CO2.
Elektrický pohon je podobný jako u nového vozu Peugeot e-Partner (elektromotor, měnič, měnič proudu, měnič napětí, měnič stejnosměrného a střídavého proudu). Stejně jako u vozu Peugeot e-Partner byla redukční převodovka upravena tak, aby lépe vyhovovala požadavkům a aby vyhovoval potřebám vyššího zatížení.
Výkon (v režimu POWER) je následující:
- maximální rychlost 130 km/h,
- zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,2 s,
- zrychlení z 80 na 120 km/h za 8,9 s.
Obě verze (standardní i prodloužená) jsou k dispozici s lithium-iontovou baterií (18 modulů) o kapacitě 50 kWh, která poskytuje dojezd až 280 km podle WLTP, v závislosti na verzi a typu řízení. Tepelná regulace baterie připojené k chladicímu okruhu kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizaci dojezdu a prodloužení životnosti.
K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které pokrývají všechny aplikace a všechna řešení pro nabíjení. Standardem je jednofázová nabíjecí jednotka o výkonu 7,4 kW, na přání je možné dokoupit nabíjecí jednotku pro třífázové nabíjení s výkonem 11 kW.
Nabíjecí zásuvka na levém zadním blatníku umožňuje několik způsobů nabíjení: prostřednictvím standardní nebo zesílené zásuvky, Wall Boxem nebo prostřednictvím rychlonabíjecí stanice. Režimy nabíjení 50 kWh baterie jsou flexibilní a přizpůsobené všem situacím: doma, v práci nebo prostřednictvím veřejných nabíjecích stanic.
Nový Peugeot e-Rifter kombinuje kompaktní vnější rozměry s maximální nosností. Baterie jsou umístěny pod podlahou, takže nezmenšují objem zavazadlového prostoru. Toto umístění v kombinaci s platformou EMP2 také zvyšuje kapacitu zavazadlového prostoru, tuhost a díky optimálnímu rozložení hmotnosti je jízda stejně příjemná a pohodlná jako u verzí se spalovacím motorem.
Řidič nového vozu Peugeot e-Rifter ocení silné stránky vozu ve všech situacích. Díky speciálně kalibrovanému posilovači řízení a průměru otáčení 10,8 m se vůz lépe ovládá. Výška nepřesahující 190 cm zaručuje přístup k většině podzemních a výškově omezených parkovišť.
Nový Peugeot e-Rifter nabízí modulární a snadno přizpůsobitelný prostor bez jakýchkoli kompromisů ve srovnání s verzí se spalovacím motorem. Je k dispozici ve dvou verzích, s 5 nebo 7 sedadly v každé ze dvou délek L1 (440 cm) a L2 (475 cm).
Prodloužená verze má navíc delší rozvor a převis pro ideální prostornost.
Ve 2. řadě sedadel lze na každé ze 3 samostatných sedadel umístit jednu dětskou sedačku. Sedadla lze snadno sklopit do roviny pomocí ovládání "Magic Flat" v zavazadlovém prostoru. Ve standardním i prodlouženém provedení lze obě jednotlivá sedadla ve třetí řadě z vozu vyjmout. Navíc jsou posuvná, takže se mohou přizpůsobit situaci pro větší zavazadlový prostor nebo většímu prostoru pro nohy cestujících. Nakládání dlouhých předmětů usnadňuje možnost sklopit sedadlo spolujezdce.
Objem zavazadlového prostoru vozu Peugeot e-Rifter se pohybuje od 775 litrů pod kapotou u standardní pětimístné verze až po 4 000 litrů po strop se sklopenými sedadly u prodloužené verze.
E-Partner
Nový Peugeot e-Partner je dokonalým příkladem strategie „Power of choice“. Nabízí:
- dojezd až 275 km v cyklu WLTP 1
- 2 délky (standardní L1 a prodloužená L2),
- 2 verze karoserie: furgon (až 3 místa) a polocombi (až 5 míst),
- tažná kapacita až 750 kg,
- užitečné zatížení až 800 kg,
- objem nákladového prostoru až 4,4 m³, identický s verzí se spalovacím motorem.