Nový Hyundai i10 nabídne bezpečnostní asistenty už za základních 220 tisíc
Automobilka Hyundai se budoucnosti nebojí a i přes širokou škálu svých elektrifikovaných modelů (kterých bude ke konci roku 2020 již 75%) nebude nabízet svůj nejmenší model jako elektromobil tak, jak to dělá některá konkurence. Místo toho se u nové generace i10 zaměřuje na bezpečnost, technologie a v neposlední řadě cenovou dostupnost vozu.
Nová i10 nabídne více vnitřního prostoru díky delšímu rozvoru, i nadále zůstává pětimístná a i když se jedná prakticky o nejmenší třídu automobilů, tak jízda vzadu ve třech lidech reálná je. Kufr má na tuto třídu bohatých 252 litrů.
Základní cena nabídne bezpečnostní asistenty
Už v základní akční cenovce 219 990 Kč přitom nabídne nouzové brzdění včetně varování před čelním nárazem, asistent pro vedení vozu v jízdních pruzích a asistent sledování únavy řidiče, systém eCall, brzdový asistent a i třeba Isofix úchyty pro dětskou sedačku.
Nejlevnější verze s klimatizací je varianta Classic (+10 000Kč), dálkové centrální zamykání a rádio pak nabídne paket “Club” (Classic +10 000Kč). Zrcadlení mobilního telefonu Apple Carplay/Android Auto včetně bluetooth handsfree pak nabídne výbava “Smart”, začínající na 270 tisících. V nejvyšší výbavě “Style” pak nechybí ani bezdrátová nabíječka nebo vyhřívání předních sedadel.
Tím ale technologická výbava nekončí, novinka nabídne v průběhu roku i systém vzdáleného přístupu k vozidlu “BlueLink”, který umožní na dálku lokalizovat vůz a v případě potřeby ho zamknout, aktivovat houkačku nebo zjistit jeho stav. Propojen bude také s poplašným systémem vozidla.
Atmosférické motorizace doplní 100 koňové turbo výhradně s N-Line paketem
Základními motorizacemi budou atmosférické zážehové motory - tříválec 1.0 MPi s výkonem 49kW s nejvyšší rychlostí 156km/h a čtyřválec 1.2MPi, který je vyladěn na nejvyšší výkon 62 kW (84 k) a maximální točivý moment 118 Nm a dosahuje nejvyšší rychlostí 171 km/h. Oba motory lze volitelně párovat s pětistupňovou robotizovanou převodovkou (+30 tisíc).
Později navíc přijde i varianta N-Line, která dostane vlastní motorizaci 1.0 Turbo GDI s nejvyšším výkonem 74kW (100 koní) a maximálním točivým momentem 172 Nm.
Hyundai startuje komunikaci nového modelu i10 s kampaní „Mějte velké cíle,“ součástí které je také podpora nadačního fondu Radost dětem. Ten dlouhodobě podporují také zpěváci a muzikáloví herci, manželé Michal a Denise Bragagnolo, kteří se nyní stanou mediálními tvářemi nového modelu Hyundai i10.