Nová generace Toyoty C-HR. SUV z budoucnosti. A rovnou s velkou slevou.
Toyota uvádí na český trh zcela novou generaci Toyoty C-HR. Výrobce bude chtít navázat na velký úspěch předchozí generace, která svými neotřelými tvary oslovila řadu zákazníků. I nový model se zaměřuje na styl, zážitek z řízení a úsporné motory, které pomohou v dosažení ekologických cílů i snížení provozních nákladů. Nový model, který měl v těchto dnech statickou prezentaci, je o 25 mm kratší, na délku má 4360 mm. O 35 mm se zvětšila šířka, aktuálně má vůz 1830 mm na šířku. Rozvor náprav zůstal stejný.
Původní Toyota C-HR s křivkami připomínajícími kupé narušila tradiční představy o vzhledu vozů SUV. Nový model tyto křivky ještě vyostřuje do podoby profilu „super-kupé“. Tvarování přídě reprezentuje novou tvář vozů od Toyoty, kterou známe již z čistě elektrického modelu Toyota bZ4X a nové Toyoty Prius. Jde o velmi moderně ztvárnění velkých světel a velkých tmavých ploch předního i zadního nárazníku. Při bočním pohledu překvapí Toyota v této třídě s elektricky ovládanými zapuštěnými klikami dveří, hodně výraznými blatníky a velkými koly, které mohou obouvat až 20 palcové pneumatiky ve výběrovém stupni GR SPORT PREMIERE. Tato verze dokonce nabízí elektronicky řízené tlumiče. Moderně také působí lakování Bi-Tone, u kterého je velmi neobvyklé, jak velká je černě lakovaná plocha - zabírá prakticky celou zadní část vozu.
Co se týče interiéru, výrobce se chlubí velmi kvalitním vypracováním interiéru, který je prosvětlený velkou panoramatickou střechou se speciální tepelně izolační úpravou. Navíc tato střecha nabízí i více místa nad hlavami cestujících. V interiéru jsou hlavní dominantou dva 12,3 palcové displeje infotainmentu nové generace. Navíc byl upravený posaz tak, že je nižší a volant jde přitáhnout blíže k tělu pro přirozenější pocit za volantem.
Toyota C-HR bude uvedena na trh se čtyřmi různými elektrifikovanými pohony. Nabídka pohonů zahrnuje hybridní ústrojí 5. generace s objemem motoru 1,8 a 2,0 litru (HEV), jakož i plug-in hybridní elektrický model 2,0 litru (PHEV). Provedení Hybrid 200 bude navíc k dispozici s inteligentním pohonem všech kol (AWD-i). PHEV varianta by na elektriku měla ujet kolem 60 km a nabízet rychlejší 7 kW nabíjení.
Ceny začínají na 859 tisících Kč za velmi dobře vybavenou základní verzi Comfort a sahají až k 1,4 milionu za top verzi s PHEV pohonem. Momentálně však výrobce nabízí slevu 125 tisíc na všechny verze. Zákazníci dostanou první vozy ke konci roku. Zajímavá může být i sleva 195 tisíc Kč na současnou verzi C-HR, která se ještě zhruba do konce roku bude prodávat.
C-HR si můžete sami vyzkoušet na Beyond Zero Road Show, kde si budete moci vyzkoušet i vodíkovou Mirai, čistě elektrickou Toyota bZ4X nebo plug-in hybridní RAV4.