Cena od | 650 000 Kč |
Paliva | benzín mild-hybrid |
Převodovka | a |
Pohon | 4x4 |
Výkon | 84 kW - 110 kW |
Maximální rychlost | 180 - 192 Km/h |
Spotřeba | 6.3 - 6.5 l/100km |
Akcelerace | 10 - 12.4 s |
motor o objemu 999ccm a výkonu 153 koní přenáší sílu tohoto hatchbacku na přední kola pomocí šestistupňové manuální převodovky. Díky tomu zrychlí z 0 na 100km/h za 9.0 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 211km/h. Pro srovnání, motor 2.0ie Subaru Impreza o objemu 1995ccm generuje 148 koní a na stovku zrychlí za 10.0 sekundy, maximálně pak dosáhne rychlosti 192km/h.
Kombinovaná spotřeba okolo 5.1 litrů na sto kilometrů znamená, že ujetí 1km vás při současných cenách bude v tomto hatchback od Fordu stát 0 Kč a při nájezdu 30 tisíc km ročně zaplatíte za palivo celkem 0,00 Kč. Výše zmiňovaný Subaru Impreza je na tom v tomto ohledu hůře. Kombinovanou spotřebu má 6.3l, což v praxi znamená náklady 0 Kč na 1km a 0,00Kč na 30 tisíc km.
Ford Focus měří 1.45 metru na výšku, 1.83 metru na šířku a 4.38 metru na délku. Rozvor činí 2.7 metru. Do kufru se vejde 392 litrů nákladu, resp. 1354 litrů při sklopených sedačkách. U Subaru jsou hodnoty následující: 1.48 metru na výšku, 1.78 metru na šířku a 4.48 metru na délku, rozvor činí 2.67m. Objem kufru je 340 litrů.Při sklopení zadních sedaček se dá dostat až na hodnotu 1193 litrů . Zajímavá je také hmotnost obou vozidel. Ford má pohotovostní hmotnost 1.35 tuny, Subaru o 204kg více, váží tedy 1.55 tuny.
Název | 1.0 EcoBoost Hybrid 114kW |
Palivo | mild-hybrid |
Počet válců | 3 |
Vstřikování | Přímé vstřikování |
Typ motoru | Turbo |
Počet ventilů | 4 |
Maximální otáčky za minutu | 6000 RPM |
Točivý moment | 190 Nm |
Otáčky maximálního točivého momentu | 1900 RPM |
Objem motoru | 1 l |
Převodovka | m (6) |
Poháněná náprava | FWD |
Výkon | 114 kW |
Maximální rychlost | 211 Km/h |
Zrychlení na 100 Km/h | 9 s |
Nejnižší výbava | Titanium |
Série | - |
Začátek výroby | - |
Začátek výroby modelu | - |
Třída vozidla | Nižší střední třída |
Interní označení výrobce |
Výška | 1452mm |
Šířka | 1825mm |
Délka | 4382mm |
Rozvor | 2700 mm |
Objem kufru | 392 / 1354 l |
Hmotnost | 1349 / 1895 Kg |
Poloměr otáčení | - |
Světlá výška | - |
Kombinovaná | 5.1 l/100km |
Ve městě | - l/100km |
Mimo město | - l/100km |
Reálná ~ | - l/100km |
Velikost nádrže | 52 l |
Emisní norma | Euro 6 |
CO2 | - g/km |
typ | hatchback |
Počet míst | 5 |
Počet dveří | 5 |
Zatížení střechy | - |
Přední brzdy | - |
Zadní brzdy | - |
Přední odpružení | - |
Zadní odpružení | - |
Nebrzděný | 670 kg |
Brzděný | 1100 kg |
Adaptivní brzdová světla | |
Systém nouzového brzdění | |
Parkovací senzory | |
Kontrola trakce | |
Typ monitorování tlaku v pneumatikách | |
Navigační systém |
Cena | 695 900 Kč |
Minimální výbava | Titanium |
Palivo | diesel benzín mild-hybrid |
Převodovka | a, m |
Pohon | FWD |
Objem | 1 - 1.5 l |
Max. rychlost | 191 - 211 km/h |
Spotřeba | 4.7 - 5.4 l |
Zrychlení | 8.4 - 10.9 s |
Výkon | 88 kW - 114 kW |
Cena | 651 900 Kč - 772 900 Kč |
Palivo | benzín |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.3 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 651 900 Kč |
Palivo | diesel |
Převodovka | automat (8) |
Pohon | FWD |
Objem | 1.5 l |
Max. rychlost | 191 km/h |
Zrychlení | 10.9 s |
Výkon | 88 kW |
Točivý moment | 300 Nm |
Maximální otáčky | 4000 RPM |
Spotřeba | 4.7 l |
Velikost nádrže | 47 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 772 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 200 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 665 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | manuál (6) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 211 km/h |
Zrychlení | 9 s |
Výkon | 114 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.1 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 695 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 195 km/h |
Zrychlení | 10.2 s |
Výkon | 92 kW |
Točivý moment | 170 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.4 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 725 900 Kč |
Palivo | mild-hybrid |
Převodovka | automat (7) |
Pohon | FWD |
Objem | 1 l |
Max. rychlost | 208 km/h |
Zrychlení | 8.4 s |
Výkon | 114 kW |
Točivý moment | 190 Nm |
Maximální otáčky | 6000 RPM |
Spotřeba | 5.2 l |
Velikost nádrže | 52 l |
CO2 | - g/km |
Emisní norma | Euro 6 |
Nejnižší výbava | Titanium |
Cena | od 755 900 Kč |
Při pořízení nového vozu se hodí vědět, kolik vás bude stát jeho provoz. Níže tak naleznete nejběžnější náklady a jejich srovnání s konkurenčními vozy.
* průměrná cena za roční pojištění
Povinné ručení (též pojištění odpovědnosti z provozu vozidla) tohoto hatchbacku vás vyjde v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) při srovnání nejlepších nabídek online na 3 447 Kč ročně, přitom průměrně v kategorii hatchback za něj zaplatíte 3 458 Kč.
Pojistit tento vůz Ford lze tedy o 11 Kč levněji než je průměr, v tomto ohledu se tedy provoz modelu Focus oproti konkurenci vyplatí. K povinnému ručení je možné sjednat připojištění skel, případně rozšířenou asistenční službu.
* průměrná cena za roční pojištění
Havarijní pojištění sice ze zákona na rozdíl od povinného ručení mít nemusíte, nicméně pro nový vůz je téměř nutností. Havarijko
se liší limitem spoluúčasti při pojistné události a také doplňkovými službami.
Základní havarijní pojištění s 10% spoluúčastí v modelovém příkladu (muž 40 let, Středočeský kraj, 3 roky bez nehod) vás vyjde pro vůz Ford Focus s motorem 1.0 EcoBoost na 17 924 Kč ročně, což je na poměry hatchbacků o 221 Kč méně než je průměr.
* průměrná cena za rok provozu
S náklady na palivo je třeba počítat při provozu každého vozidla a vědět konkrétní částku je dobré i v případě, že se rozhodujete mezi benzínovým a naftovým motorem. s výkonem 114kW vás v nákladech podle spotřeby paliva udávané výrobcem (5.1l/100km) při současných průměrných cenách paliv (0 Kč za litr) a ročním nájezdem 30 tisíc km vyjde na 0 Kč.
* průměrná cena za jednu sadu
Na letních pneumatikách Focus v drtivé většině případů přijíždí z výroby, nákup nových vás tedy čeká až po přibližně 25 tisících kilometrech. I tak je vhodné je brát v potaz již při nákupu. Větší kola totiž vypadají velmi lákavě, nicméně je třeba počítat s vyššími náklady na pneumatiky.
* průměrná cena za jednu sadu
Na rozdíl od letních jsou zimní pneumatiky při nákupu nového vozu mnohem aktuálnější, k novému autu je totiž až na občasné akční nabídky nedostanete. S náklady na zimní pneu je to také složitější. Lze totiž přezouvat buď jen samotné pneumatiky, nebo si koupit celou sadu disků.
* průměrná hodinová sazba